DIGITALE LEERPADEN VERDUURZAMEN PROJECTRESULTATEN
Het Centrum Digitaal Leren zet ook in op praktijkgericht onderzoek en werkt mee aan heel wat projecten als partner. Vooral dan wanneer het gaat om het verspreiden van de kennis die de resultaten van dat onderzoek oplevert.
We worden partners?
Zit je nog verlegen met disseminatie van je projectresultaten of wil je de competenties van je projectpartners versterken?
Boek een afspraak met ons!
Centrum Digitaal Leren participeert in projecten van allerleie allooi. Van invasieve exoten in het ecosysteem tot energietransitie en het versterken van patiënteneducatie in de zorg. Vanuit deze projecten is er steeds nood aan verduurzaming of disseminatie van de opgedane kennis of resultaten. Maar ook bij aanvang van de projecten kunnen we competenties versterken of sensibiliseren rond een bepaalde nood in de samenleving. We doen dit vaak door het bouwen van digitale leerpaden die verrijkt worden met audiovisuele content (video, podcast, extended reality, …).
Wil je aftoetsen wat wij kunnen betekenen voor je project? We schrijven mee vanaf de projectaanvraag door één of meerdere werkpakketten voor onze rekening te nemen. Of het nu gaat om TETRA, EFRO, Erasmus, INTERREG of ESF, we nemen vanaf dag één onze verantwoordelijkheid en houden jullie projectideeën mee boven het doopvont.
LOPENDE PROJECTEN: VLAANDEREN
POWER IT UP
Versterken van digitale competenties bij leerkrachten en leerlingen in secundair onderwijs door middel van STEM-projecten rond energietransitie.
AI-magine
Versterken van digitale competenties bij leerkrachten en leerlingen in secundair onderwijs door middel van STEM-projecten rond energietransitie.
VaRbeid
Ervaringen van sollicitanten verrijken door innovatieve beeldtechnologieën te integreren in vacatures en wervingsprocedures. Samen met Expertisecentrum PXL Zorginnovatie.
POWER IT UP
Versterken van digitale competenties bij leerkrachten en leerlingen in secundair onderwijs door middel van STEM-projecten rond energietransitie.
DIGITALE SCHOOL
De lerarenopleidingen versterken hun digitale competenties door het inkantelen van het DIGCOMPEDU-raamwerk in hun curricula. PXL-Education is coördinator in de cluster ‘secundair onderwijs’ maar speelt ook een significante rol in lager en kleuteronderwijs.