VORMINGEN VOOR ONDERWIJSPROFESSIONALS
 
			Het referentiekader voor het versterken van digitale competenties in onderwijs is het DIGCOMPEDU-raamwerk van de Europese Unie. Het verenigt zes verschillende competentieregio’s die allemaal tot uiting komen in het professioneel functioneren van de leerkracht. Binnen het Centrum Digitaal Leren bieden we voor iedere competentieregio vormingen en professionaliseringen aan. Concreet, hands on aan de hand van tools, platformen, websites of apps of evidence-informed didactiek. Hieronder koppelen we de verschillende regio’s aan onze experten en hun vazal samen met de tools waarin we vormingen aanbieden. Met de resultaten van je Digisnap in de hand kan je zo een gepast aanbod selecteren voor de leerkrachten in je onderwijsinstelling, of het nu gaat om lager onderwijs, secundair onderwijs, kleuter- of volwassenenonderwijs.
Nu heel wat leerkrachten de Digisnap hebben afgelegd begint het échte werk. Professionaliseren doe je met experten en hun vazallen, volgens ons. Vandaar dat we met plezier het Onderwijslandschap intrekken om digitale competenties te versterken.
Hieronder vind je een opsomming van alle vormingen en professionaliseringen die we kunnen aanbieden. Ze zijn ingedeeld per competentieregio van het DIGCOMPEDU-kader en bevatten telkens een expert, een vazal en de opsomming van de tools waarbinnen we vormingen kunnen geven. Aarzel niet om contact op te nemen met. ons wanneer je vragen hebt.
 
			Communiceren
Professionele betrokkenheid
 
			Jo Gregoor
 
			Christo Mitskou
 
			MS OUTLOOK
 
			Samenwerken
Professionele betrokkenheid
 
			Jo Gregoor
 
			Christo Mitskou
 
			MS TEAMS
 
			Onderzoek
Digitale bronnen
 
			Vincent Vanrusselt
 
			Koen Goffings
 
			BROWSERS | MENDELEY
 
			Digitale didactiek: Tools
Lesgeven en leren
 
			Kristiaan Mesens
 
			Vincent Vanrusselt
 
			Canva | Adobe Creative Cloud | Office365 | Klasmanagement | Differentiatie | Inclusie | Mayer’s Principles | Afstandsleren
 
			Immersive learning | XR
Lesgeven en leren
 
			Bart Molemans
 
			Christo Mitskou
 
			360°-videos | Introductie VR in de klas | Augmented reality | Metaverse
 
			LMS | Studievoortgang
Beoordelen en evalueren
 
			Kristiaan Mesens
 
			Bart Molemans
 
			Moodle | Blackboard Ultra Learn | SmartSchool | Bookwidgets | Quizlet
 
			Feedback | Zelfregulatie
Beoordelen en evalueren
 
			Vincent Vanrusselt
 
			Hanne Westhovens
 
			Empowerment | MSForms als feedbackinstrument | Digitale tools Miro, Trello voor zelfregulatie |
 
			Didactiek: Evidence-Informed
Leerlingen ondersteunen
 
			Kristiaan Mesens
 
			Thomas Wils
 
			Klasmanagement | Differentiatie | Inclusie | Mayer’s Principles | Afstandsleren
 
			Feedback | Zelfregulatie
Leerlingen ondersteunen
 
			Vincent Vanrusselt
 
			Hanne Westhovens
 
			Peer-feedback | Zelfregulatie | SMART-principe | Samenwerken en discussiëren
 
			Hardware | Technisch
Aanleren digitale competenties
 
			jo Gregoor
 
			Christo Mitskou
 
			Teams-Room | Hybride leslokalen | Green Key Studio | XR-Class | Advies ICT-Infrastructuur
 
			Software | Technisch
Aanleren digitale competenties
 
			Jo Gregoor
 
			Kristiaan Mesens
 
			MSSharepoint | Power BI | Power Automate | Cyber Security | Data Protection | GDPR | EU AI-Act
WIJ KOMEN NAAR JE TOE ...
Alle prijzen die je hierboven vindt zijn slechts een indicatie. Je neemt best contact op met ons om een goed en accuraat beeld te krijgen van onze prijzenpolitiek. Iedere aanvrager is immers uniek met een eigen context en we willen die dan ook graag zo benaderen.
PARALLEL
1 sessie parallel op één dag- 1 onderwerp
- Meerdere sessies
- Lezing, workshop, seminarie
- Maximum 3 uur
- excl. Verplaatsingskosten
VORMING
1 SESSIE- 1 onderwerp
- Eén sessie
- Lezing, workshop, seminarie
- Maximum 3 uur
- excl. Verplaatsingskosten
STUDIEDAG
MEER DAN 2 SESSIES- Verschillende onderwerpen
- Meerdere lesgevers
- Eventueel parallel
- Maximum 3 uur/sessie
- excl. verplaatsingskosten
 
					