VORMINGEN VOOR ONDERWIJSPROFESSIONALS

Het referentiekader voor het versterken van digitale competenties in onderwijs is het DIGCOMPEDU-raamwerk van de Europese Unie. Het verenigt zes verschillende competentieregio’s die allemaal tot uiting komen in het professioneel functioneren van de leerkracht. Binnen het Centrum Digitaal Leren bieden we voor iedere competentieregio vormingen en professionaliseringen aan. Concreet, hands on aan de hand van tools, platformen, websites of apps of evidence-informed didactiek. Hieronder koppelen we de verschillende regio’s aan onze experten en hun vazal samen met de tools waarin we vormingen aanbieden. Met de resultaten van je Digisnap in de hand kan je zo een gepast aanbod selecteren voor de leerkrachten in je onderwijsinstelling, of het nu gaat om lager onderwijs, secundair onderwijs, kleuter- of volwassenenonderwijs.
Nu heel wat leerkrachten de Digisnap hebben afgelegd begint het échte werk. Professionaliseren doe je met experten en hun vazallen, volgens ons. Vandaar dat we met plezier het Onderwijslandschap intrekken om digitale competenties te versterken.
Hieronder vind je een opsomming van alle vormingen en professionaliseringen die we kunnen aanbieden. Ze zijn ingedeeld per competentieregio van het DIGCOMPEDU-kader en bevatten telkens een expert, een vazal en de opsomming van de tools waarbinnen we vormingen kunnen geven. Aarzel niet om contact op te nemen met. ons wanneer je vragen hebt.

Communiceren
Professionele betrokkenheid

Jo Gregoor

Christo Mitskou

MS OUTLOOK

Samenwerken
Professionele betrokkenheid

Jo Gregoor

Christo Mitskou

MS TEAMS

Onderzoek
Digitale bronnen

Vincent Vanrusselt

Koen Goffings

BROWSERS | MENDELEY

Digitale didactiek: Tools
Lesgeven en leren

Kristiaan Mesens

Vincent Vanrusselt

Canva | Adobe Creative Cloud | Office365 | Klasmanagement | Differentiatie | Inclusie | Mayer’s Principles | Afstandsleren

Immersive learning | XR
Lesgeven en leren

Bart Molemans

Christo Mitskou

360°-videos | Introductie VR in de klas | Augmented reality | Metaverse

LMS | Studievoortgang
Beoordelen en evalueren

Kristiaan Mesens

Bart Molemans

Moodle | Blackboard Ultra Learn | SmartSchool | Bookwidgets | Quizlet

Feedback | Zelfregulatie
Beoordelen en evalueren

Vincent Vanrusselt

Hanne Westhovens

Empowerment | MSForms als feedbackinstrument | Digitale tools Miro, Trello voor zelfregulatie |

Didactiek: Evidence-Informed
Leerlingen ondersteunen

Kristiaan Mesens

Thomas Wils

Klasmanagement | Differentiatie | Inclusie | Mayer’s Principles | Afstandsleren

Feedback | Zelfregulatie
Leerlingen ondersteunen

Vincent Vanrusselt

Hanne Westhovens

Peer-feedback | Zelfregulatie | SMART-principe | Samenwerken en discussiëren

Hardware | Technisch
Aanleren digitale competenties

jo Gregoor

Christo Mitskou

Teams-Room | Hybride leslokalen | Green Key Studio | XR-Class | Advies ICT-Infrastructuur

Software | Technisch
Aanleren digitale competenties

Jo Gregoor

Kristiaan Mesens

MSSharepoint | Power BI | Power Automate | Cyber Security | Data Protection | GDPR | EU AI-Act
WIJ KOMEN NAAR JE TOE ...
Alle prijzen die je hierboven vindt zijn slechts een indicatie. Je neemt best contact op met ons om een goed en accuraat beeld te krijgen van onze prijzenpolitiek. Iedere aanvrager is immers uniek met een eigen context en we willen die dan ook graag zo benaderen.
PARALLEL
1 sessie parallel op één dag- 1 onderwerp
- Meerdere sessies
- Lezing, workshop, seminarie
- Maximum 3 uur
- excl. Verplaatsingskosten
VORMING
1 SESSIE- 1 onderwerp
- Eén sessie
- Lezing, workshop, seminarie
- Maximum 3 uur
- excl. Verplaatsingskosten
STUDIEDAG
MEER DAN 2 SESSIES- Verschillende onderwerpen
- Meerdere lesgevers
- Eventueel parallel
- Maximum 3 uur/sessie
- excl. verplaatsingskosten